SPURNÁ, Michaela. Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření (The research knowledge transfer between academic and teachers: the research findings). In XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu. 2018. ISBN 978-80-7454-755-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření
Name in Czech Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření
Name (in English) The research knowledge transfer between academic and teachers: the research findings
Authors SPURNÁ, Michaela.
Edition XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7454-755-3
Keywords (in Czech) transfer; poznatky pedagogického výzkumu; učitelé; akademici; kvantitativní výzkum
Keywords in English transfer; educational research knowledge; teachers; academics; quantitative approach
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 21/1/2019 11:52.
Abstract
Cílem příspěvku je představit výsledky z výzkumu, jehož snahou bylo zjistit, jak akademici a učitelé vnímají transfer poznatků mezi sebou. Pohled na transfer je komplexní a transferovanou jednotkou je poznatek vzešlý z pedagogického výzkumu.
Abstract (in English)
The analysis can show the similarities and the differences in teachers and academics perception of transfer, utilization, knowledge and context. In addition, comparing of findings of teachers and academics can show, if academics research knowledge works in school practice, if it can cover teachers needs about teaching, learning etc. We can see possible barriers that can impede the transfer, then we can determinate the way of the useful transfer process that could have a potential for school improvement. In addition, the conceptual framework enables me to identify a typical model of knowledge transfer for the Czech Republic.
Links
MUNI/A/1028/2017, interní kód MUName: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 3/9/2024 05:35