VOŽENÍLKOVÁ, Marcela. Personalizace politiky v České republice. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 248 s. ISBN 978-80-210-8932-7. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Personalizace politiky v České republice
Název anglicky Personalization of Politics in the Czech Republic
Autoři VOŽENÍLKOVÁ, Marcela.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 248 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Flexibooks Munishop
ISBN 978-80-210-8932-7
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018
Štítky Munipress
Změnil Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 18. 9. 2018 09:48.
Anotace
Většina politických stran sází na své lídry. Proč? Protože politika se personalizuje. Od 60. let 20. století jako důsledek individualizace společnosti, erozi tradičních konfliktních linií a rozvojem moderních médií dochází k oslabování politických stran a posilování jednotlivců. Politik se stává programem, značkou, na základě níž se volič rozhoduje, zda stranu podpoří ve volbách. Kniha představuje první český pohled na teorii personalizace politiky, seznamuje s výsledky dosavadních zahraničních i českých studií v dimenzích institucionální, mediální a behaviorální. Přenáší koncept do postkomunistického areálu, což samo o sobě představuje výzvu pro výzkum. Na případě českých parlamentních voleb (2002–2013) zjišťuje, zda je česká politika personalizovaná.
Anotace anglicky
Most of the political parties confide in their leaders. Why? Because politics is personalized. Since the 1960s, political parties have been in decline and individualities are rising because of individualization, erosion of traditional cleavages and the development of modern media. Politicians now seem to be programmed, a brand, being the primary reason for voters to elect their party. This book represents the Czech perspective on the personalization of politics theory. It introduces the results of foreign and Czech studies in the dimensions of institutions, media, and behavior, before bringing the concept into the post-communist era, which is by itself a challenge to study. The book investigates whether personalization exists within Czech politics focusing parliamentary elections (2002-2013).
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 09:29