VOJÁČKOVÁ, Lenka. Faktory motivace učitelů v práci na školních projektech (Factors motivating teachers to work on school projects). In Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 12. – 14. 9. 2018, Zlín. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Faktory motivace učitelů v práci na školních projektech
Name (in English) Factors motivating teachers to work on school projects
Authors VOJÁČKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 12. – 14. 9. 2018, Zlín, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00103735
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) motivace; učitel; sebedeterminace; projekt, škola
Keywords in English motivation; teacher; selfdetermination; project; school
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Vojáčková, Ph.D., učo 108509. Changed: 15/4/2019 11:39.
Abstract
Příspěvek se zabývá identifikací faktorů, které podporují motivaci učitelů při realizaci školních projektů. S oporou o koncept sebedeterminační teorie představuji konkrétní faktory, které na motivaci učitelů působí a podněcují ji, a to s ohledem na vnímanou autonomii nebo kontrolu.
Abstract (in English)
The article discusses the factors that support the motivation of teachers to implement school projects. On the basis of Self-Determination theory, we present specific factors that influence and stimulate the motivation of teachers with regard to the perception of autonomy or control.
Links
MUNI/A/1028/2017, interní kód MUName: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 11/10/2024 19:47