Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1439396, author = {Kachlík, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2018}, edition = {1.}, editor = {ŠIMÁNĚ, M., DANIELOVÁ, L. (eds.)}, keywords = {phobia; intervention; observation; case study; family; interview; school; anxiety; relationships; research; health; pupil}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7509-569-5}, pages = {157-179}, publisher = {Mendelova univerzita v Brně}, title = {Vznik a řešení výskytu školní fobie u žáků základní školy}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1439396 AU - Kachlík, Petr PY - 2018 TI - Vznik a řešení výskytu školní fobie u žáků základní školy PB - Mendelova univerzita v Brně CY - Brno SN - 9788075095695 KW - phobia KW - intervention KW - observation KW - case study KW - family KW - interview KW - school KW - anxiety KW - relationships KW - research KW - health KW - pupil N2 - Byla realizována výzkumná studie, jejímž cílem byla analýza okolností vzniku školní fobie a možností jejího řešení u tří záměrně vybraných participantů navštěvujících druhý stupeň základní školy. S využitím analýzy odborné dokumentace, strukturovaných rozhovorů s dětmi i jejich rodiči a pozorování byly sestaveny podrobné případové studie žáků. V rodinách byla realizována dlouhodobá pedagogická intervence. Ukázalo se, že důležitý vliv na vznik školní fobie má v rodině porucha vztahů, chybná výchovná strategie, nedostatek času na dítě, málo společných volnočasových aktivit. Ve škole fobické stavy souvisejí s negativním klimatem třídy, nedostatečným respektováním specifických potřeb žáka a oceňováním snahy, nízkou motivací a absencí dobrých přátel. Dlouhodobá práce s rodinou dokázala v různé míře tento nepříznivý stav zvrátit. ER -
KACHLÍK, Petr. Vznik a řešení výskytu školní fobie u žáků základní školy (The Occurence of School Phobias in Elementary School Pupils: Origin and Solutions). In ŠIMÁNĚ, M., DANIELOVÁ, L. (eds.). \textit{Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2018}. 1st ed. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018, p.~157-179. ISBN~978-80-7509-569-5.
|