Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1442047, author = {Jahodová, Pavla}, booktitle = {Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu}, keywords = {intercultural communicative competence; English; writing; curriculum; cross-curricular links}, language = {cze}, title = {Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce}, year = {2018} }
TY - CONF ID - 1442047 AU - Jahodová, Pavla PY - 2018 TI - Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce KW - intercultural communicative competence KW - English KW - writing KW - curriculum KW - cross-curricular links N2 - Interkulturní komunikační kompetence představuje transdisciplinární koncept, který se střetává na poli didaktiky cizích jazyků, lingvistiky, sociologie, psychologie, geografie, kulturních studií atd. Pro učitele je tedy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence, co se didaktické znalosti obsahu týče, výzvou. Cílem posteru je porovnat složky interkulturní komunikační kompetence identifikované v projektovaném, realizovaném a osvojeném kurikulu devátého ročníku základní školy za účelem zjistit, které mezipředmětové přesahy jsou patrné v žákovském psaní v anglickém jazyce. Dané formy kurikula byly analyzovány za pomocí navrženého systému reprezentativních kategorií interkulturní komunikační kompetence. Výzkumná zjištění prokázala, že vyučovací předměty zeměpis, výchova k občanství a český jazyk – komunikační a slohová výchova mohou v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence intervenovat. Zjišťování, jak lze tyto vyučovací předměty efektivně integrovat je pak hodno dalšího výzkumu. ER -
JAHODOVÁ, Pavla. Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce. In \textit{Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu}. 2018.
|