JAHODOVÁ, Pavla. Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce. In Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Název česky Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Název anglicky Cross-curricular Links in Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Autoři JAHODOVÁ, Pavla.
Vydání Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky interkulturní komunikační kompetence; anglický jazyk; psaní; kurikulum; mezipředmětové vztahy
Klíčová slova anglicky intercultural communicative competence; English; writing; curriculum; cross-curricular links
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 4. 2019 10:15.
Anotace
Interkulturní komunikační kompetence představuje transdisciplinární koncept, který se střetává na poli didaktiky cizích jazyků, lingvistiky, sociologie, psychologie, geografie, kulturních studií atd. Pro učitele je tedy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence, co se didaktické znalosti obsahu týče, výzvou. Cílem posteru je porovnat složky interkulturní komunikační kompetence identifikované v projektovaném, realizovaném a osvojeném kurikulu devátého ročníku základní školy za účelem zjistit, které mezipředmětové přesahy jsou patrné v žákovském psaní v anglickém jazyce. Dané formy kurikula byly analyzovány za pomocí navrženého systému reprezentativních kategorií interkulturní komunikační kompetence. Výzkumná zjištění prokázala, že vyučovací předměty zeměpis, výchova k občanství a český jazyk – komunikační a slohová výchova mohou v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence intervenovat. Zjišťování, jak lze tyto vyučovací předměty efektivně integrovat je pak hodno dalšího výzkumu.
Anotace anglicky
Intercultural communicative competence represents a transdisciplinary concept which intersects with the fields of foreign language didactics, linguistics, sociology, psychology, geography, cultural studies etc. As such, developing intercultural communicative competence in class challenges teachers as for their pedagogical content knowledge. The aim of the poster is to align components of intercultural communicative competence identified in projected, implemented and attained curricula of the ninth grade of lower-secondary school in order to investigate which cross-curricular links are apparent from pupils’ writing in English. The curricula were analysed while using a self-designed system of representative categories of intercultural communicative competence. The research outcomes prove that Geography and Civics as well as stylistics in Czech may intervene in developing intercultural communicative competence. It is thus worth examining how to integrate these subjects effectively.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 12:41