Detailed Information on Publication Record
2018
Diferencovaná výuka jako cesta k žákovské participaci
NAVRÁTILOVÁ, JanaBasic information
Original name
Diferencovaná výuka jako cesta k žákovské participaci
Name (in English)
Differentiated instruction as a way towards student participation
Authors
NAVRÁTILOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 12. – 14. září 2018, Zlín, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/18:00103854
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
vnitřní diferenciace; diferencovaní výuka; žákovská participace; druhý stupeň ZŠ
Keywords in English
ability grouping; differentiated instruction; student participation; lower secondary school
Tags
Změněno: 10/4/2019 15:10, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Příspěvek prezentuje vybrané výsledky disertační práce. Zabývá se žákovskou participací v diferencované výuce na druhém stupni základní školy. Cílem předloženého příspěvku je nabídnout důvody, proč žáci participují více v diferencované výuce než v nediferencované výuce.
In English
The paper presents selected results of the dissertation. The paper focuses on students participation in differentiated instruction at lower secondary school. The aim of the paper is to offer the reasons, why the pupils participate intensively in the homogeneous group than in the heterogeneous group.
Links
MUNI/A/1028/2017, interní kód MU |
|