k 2018

Diferencovaná výuka jako cesta k žákovské participaci

NAVRÁTILOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Diferencovaná výuka jako cesta k žákovské participaci

Name (in English)

Differentiated instruction as a way towards student participation

Authors

NAVRÁTILOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 12. – 14. září 2018, Zlín, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/18:00103854

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

vnitřní diferenciace; diferencovaní výuka; žákovská participace; druhý stupeň ZŠ

Keywords in English

ability grouping; differentiated instruction; student participation; lower secondary school

Tags

Změněno: 10/4/2019 15:10, Mgr. Igor Hlaváč

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje vybrané výsledky disertační práce. Zabývá se žákovskou participací v diferencované výuce na druhém stupni základní školy. Cílem předloženého příspěvku je nabídnout důvody, proč žáci participují více v diferencované výuce než v nediferencované výuce.

In English

The paper presents selected results of the dissertation. The paper focuses on students participation in differentiated instruction at lower secondary school. The aim of the paper is to offer the reasons, why the pupils participate intensively in the homogeneous group than in the heterogeneous group.

Links

MUNI/A/1028/2017, interní kód MU
Name: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masaryk University, Category A