NAVRÁTILOVÁ, Jana. Diferencovaná výuka jako cesta k žákovské participaci (Differentiated instruction as a way towards student participation). In Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 12. – 14. září 2018, Zlín. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Diferencovaná výuka jako cesta k žákovské participaci
Name (in English) Differentiated instruction as a way towards student participation
Authors NAVRÁTILOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 12. – 14. září 2018, Zlín, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00103854
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) vnitřní diferenciace; diferencovaní výuka; žákovská participace; druhý stupeň ZŠ
Keywords in English ability grouping; differentiated instruction; student participation; lower secondary school
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 10/4/2019 15:10.
Abstract
Příspěvek prezentuje vybrané výsledky disertační práce. Zabývá se žákovskou participací v diferencované výuce na druhém stupni základní školy. Cílem předloženého příspěvku je nabídnout důvody, proč žáci participují více v diferencované výuce než v nediferencované výuce.
Abstract (in English)
The paper presents selected results of the dissertation. The paper focuses on students participation in differentiated instruction at lower secondary school. The aim of the paper is to offer the reasons, why the pupils participate intensively in the homogeneous group than in the heterogeneous group.
Links
MUNI/A/1028/2017, interní kód MUName: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/10/2024 09:07