TŮMA, František, Linda NEPIVODOVÁ a Nicola Catherine FOŘTOVÁ. Peer interaction in EFL classes in Czech upper-secondary schools. Online. In 14th ESSE Conference, 29 August - 2 September, Masaryk University, Brno, Czech Republic. 2018, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Peer interaction in EFL classes in Czech upper-secondary schools
Autoři TŮMA, František, Linda NEPIVODOVÁ a Nicola Catherine FOŘTOVÁ
Vydání 14th ESSE Conference, 29 August - 2 September, Masaryk University, Brno, Czech Republic, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky interakce mezi vrstevníky; interakce ve třídě; konverzační analýza
Klíčová slova anglicky peer interaction; classroom interaction; conversation analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 7. 2. 2019 13:30.
Anotace
Interaction among peers in pairwork or groupwork activities plays an important role in the processes of foreign language learning and teaching. Although international journals include a number of studies of peer interaction, Czech researchers working in the field of classroom interaction tend to focus more on whole-class work and frontal teaching. In our presentation we therefore review relevant studies and then introduce our research project (Classroom interaction in frontal teaching and groupwork in EFL classes in upper-secondary schools, 18-02363S), within which we are going to collect and analyze classroom interaction data and focus on peer interaction. Within a multiple-case study design we intend to collect at least 15 classroom hours (i.e. 675 mins) of video-recording from five different schools and teachers. In each of the classes, four recordings of peer interaction (i.e. at least 2,700 mins) will be made. We will then address the interactional practices used by the students during pairwork or groupwork activities, building on ethnomethodological conversation analysis.
Anotace česky
Cílem příspěvku je (1) podat přehled o existujících výzkumech interakce mezi vrstevníky během výuky a zejména (2) představit výzkumný projekt Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole( 18-02363S).
Návaznosti
GA18-02363S, projekt VaVNázev: Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 21:43