TŮMA, František. Mezioborová povaha výzkumu interakce ve třídě. In 26. konference České asociace pedagogického výzkumu (Zlín, 13.-14.9.2018). 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mezioborová povaha výzkumu interakce ve třídě
Název česky Mezioborová povaha výzkumu interakce ve třídě
Název anglicky Interdisciplinary nature of research on classroom interaction
Autoři TŮMA, František.
Vydání 26. konference České asociace pedagogického výzkumu (Zlín, 13.-14.9.2018), 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky interakce ve třídě; mezioborovost; lingvistika; pedagogika; psychologie; oborová didaktika
Klíčová slova anglicky classroom interaction; interdisciplinarity; linguistics; education; psychology; subject didactics
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 7. 2. 2019 13:27.
Anotace
Cílem příspěvku je pojednat o mezioborové povaze výzkumu v oblasti interakce ve třídě. V příspěvku pojednám především o lingvistických, pedagogických, oborovědidaktických a psychologických aspektech interakce ve třídě. Příspěvek vychází z toho, že pokud se tato různá východiska přehledně představí, výzkumníci mohou porovnat různé teoretické a metodologické perspektivy a následně posoudit, jak tyto různé pohledy přispívají k hlubšímu porozumění interakci (Skukauskaite et al., 2015, s. 44). Referát tak vybízí k propojování jazykových, pedagogických, oborovědidaktických a psychologických aspektů výzkumu interakce ve třídě.
Anotace anglicky
The aim of this paper is to discuss the interdisciplinary nature of research in the field of classroom interaction. Linguistic, educational and psychological as well as subject specifics of such research will be discussed and illustrated on a short classroom data extract. It will be argued that the consideration and articulation of linguistic, educational, psychological and subject aspects is crucial for further development of research in classroom interaction.
Návaznosti
GA18-02363S, projekt VaVNázev: Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 09:06