Detailed Information on Publication Record
2018
Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol
SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Hana STADLEROVÁ et. al.Basic information
Original name
Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol
Name (in English)
Professional portfolio in pre-graduate education of pre-school and primary teachers
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 48 pp. 2018
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-9059-0
Keywords (in Czech)
Profesní portfolio; studenti; reflexe; státní závěrečná zkouška.
Keywords in English
Professional portfolio; students; reflection; final state exam
Tags
Reviewed
Změněno: 8/1/2019 11:52, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Publikace je studijním textem určeným studentům studijních programů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Jejím cílem je představit profesní portfolio jako významnou součást profesionalizace učitelského povolání. Publikace je zaměřená na proces i produkt profesního portfolia. Měla by studentům pomoci naučit se systematicky zaznamenávat a reflektovat proces stávání se učitelem, podpořit jejich individualizaci a autenticitu v profesionalizačním procesu. Současně akcentuje roli portfolia v profesním rozvoji a učení studentů a jeho využití pro hodnocení vzdělávacích procesů. Text studentům umožní vytvořit vlastní portfolia tak, aby je mohli efektivně využít mj. jako podklad ke státní závěrečné zkoušce.
In English
The publication is a study text intended for students in Teacher for Primary Schools and Teacher for Kindergartens study programmes. Its aim is to present the professional portfolio as an important part and instrument of teacher professionalisation. The publication focuses on both the process and the product of the professional portfolio. It should help students to systematically record and reflect the process of becoming a teacher, promote individualisation and authenticity in the professionalisation process. Accent is put simultaneously on the role of portfolio in student teacher development and learning and on its use for assessment. The text will enable students to create their own portfolios which may be used e.g. as a material for their final state exam.