Detailed Information on Publication Record
2018
Klíčové koncepty pedagogické diagnostiky jako výukový a evaluační problém v profesní přípravě studentů primární a preprimární pedagogiky
FIKAROVÁ, TáňaBasic information
Original name
Klíčové koncepty pedagogické diagnostiky jako výukový a evaluační problém v profesní přípravě studentů primární a preprimární pedagogiky
Name in Czech
Klíčové koncepty pedagogické diagnostiky jako výukový a evaluační problém v profesní přípravě studentů primární a preprimární pedagogiky
Name (in English)
Key concepts of pedagogical assessment as a teaching and evaluation problem in the professional preparation of students of primary and pre-primary education
Authors
FIKAROVÁ, Táňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Pedagogická diagnostika a evaluace 2018, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50101 Psychology
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/18:00103944
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
výuka studentů učitelství; preprimární a primární pedagogika; pedagogická diagnostika; goodness of fit; emoce; temperament; exekutivní funkce
Keywords in English
teacher education; pre-primary and primary education; educational assessment; goodness of fit; emotion; temperament; executive function
Změněno: 1/4/2019 11:37, PhDr. Táňa Fikarová, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje zkušenosti s přípravou a realizací kurzů pedagogicko – psychologické diagnostiky pro studující preprimární a primární pedagogiky na PdF MU. Zaměřuje se na tři základní otázky. Která témata jsou relevantní pro výuku (Syslová, Kratochvílová, Fikarová 2018). Dále jakým způsobem studenty ve výuce na praxích seznamovat s otázkami diagnostiky exekutivních funkcí goodness of fit, emocí či temperamentu v návaznosti na jejich profesní rozvoj (např. Lukas, 2008; Gläser-Zikuda, Stuchlíková, Janík, 2013; Švec a kol. 2016). A jakým způsobem evaluovat pokrok studentů v oblasti vědomostí, diagnostických kompetencí a sebezkušenosti.
In English
The paper focuses on the experience of preparation and teaching of eduacational assessment courses for students of pre - primary and primary education at the Faculty of Education, MU. It focuses on three basic questions. Which themes are relevant for teaching (Syslová, Kratochvílová, Fikarová 2018). In addition, how students can learn about the assessment of goodness of fit, emotion, or temperament in context of their professional development (i.e. Lukas, 2008, Gläser-Zikuda, Stuchlíková, Janík, 2013, Švec et al. 2016. And how to evaluate students' progress in knowledge, assessment competence and self-experience.