k 2018

Klíčové koncepty pedagogické diagnostiky jako výukový a evaluační problém v profesní přípravě studentů primární a preprimární pedagogiky

FIKAROVÁ, Táňa

Basic information

Original name

Klíčové koncepty pedagogické diagnostiky jako výukový a evaluační problém v profesní přípravě studentů primární a preprimární pedagogiky

Name in Czech

Klíčové koncepty pedagogické diagnostiky jako výukový a evaluační problém v profesní přípravě studentů primární a preprimární pedagogiky

Name (in English)

Key concepts of pedagogical assessment as a teaching and evaluation problem in the professional preparation of students of primary and pre-primary education

Authors

FIKAROVÁ, Táňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Pedagogická diagnostika a evaluace 2018, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50101 Psychology

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/18:00103944

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

výuka studentů učitelství; preprimární a primární pedagogika; pedagogická diagnostika; goodness of fit; emoce; temperament; exekutivní funkce

Keywords in English

teacher education; pre-primary and primary education; educational assessment; goodness of fit; emotion; temperament; executive function
Změněno: 1/4/2019 11:37, PhDr. Táňa Fikarová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje zkušenosti s přípravou a realizací kurzů pedagogicko – psychologické diagnostiky pro studující preprimární a primární pedagogiky na PdF MU. Zaměřuje se na tři základní otázky. Která témata jsou relevantní pro výuku (Syslová, Kratochvílová, Fikarová 2018). Dále jakým způsobem studenty ve výuce na praxích seznamovat s otázkami diagnostiky exekutivních funkcí goodness of fit, emocí či temperamentu v návaznosti na jejich profesní rozvoj (např. Lukas, 2008; Gläser-Zikuda, Stuchlíková, Janík, 2013; Švec a kol. 2016). A jakým způsobem evaluovat pokrok studentů v oblasti vědomostí, diagnostických kompetencí a sebezkušenosti.

In English

The paper focuses on the experience of preparation and teaching of eduacational assessment courses for students of pre - primary and primary education at the Faculty of Education, MU. It focuses on three basic questions. Which themes are relevant for teaching (Syslová, Kratochvílová, Fikarová 2018). In addition, how students can learn about the assessment of goodness of fit, emotion, or temperament in context of their professional development (i.e. Lukas, 2008, Gläser-Zikuda, Stuchlíková, Janík, 2013, Švec et al. 2016. And how to evaluate students' progress in knowledge, assessment competence and self-experience.