Detailed Information on Publication Record
2018
Enseignement du français en milieu universitaire et employabilité
DYTRT, Petr and Olga NÁDVORNÍKOVÁBasic information
Original name
Enseignement du français en milieu universitaire et employabilité
Name (in English)
Teaching French in a university environment and employability
Authors
DYTRT, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Olga NÁDVORNÍKOVÁ
Edition
První. Sylvains-les-Moulins (Francie), Enseignement du français en milieu universitaire et employabilité, 171 pp. 2018
Publisher
Gerflint
Other information
Language
French
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
France
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/18:00103971
Organization unit
Faculty of Arts
ISSN
Keywords (in Czech)
Forum Heracles; didaktika francouzštiny; francouzština jako cizí jazyk; využití počítačů ve výuce francouzštiny
Keywords in English
Forum Heracles; didactics of French; French as a foreign language; using computers in teaching French
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2019 15:24, doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
V originále
Les universités du XXIe siecle font face a de nombreux défis, parmi lesquels un des plus poignants est celui de l'avenir professionnel de leurs étudiants. Elles réagissent en modifiant leurs programmes, en adaptant le contenu des cours a la réalité du marché de l'emploi, en mettant en place des dispositifs accompagnant les étudiants dans leur recherche de stages et de premier emploi, mais également en coopérant et en échangeant leurs expériences. Ce 13e numéro contient et suscite une réflexion approfondie sur le theme de l'employabilité, tout en permettant une comparaison entre les réalités de la francophonie universitaire dans divers pays : la République tcheque en particulier mais aussi la France, la Roumanie, la Slovaquie et la Tunisie.
In Czech
Univerzity ve dvacátém prvním století čelí mnoha výzvám, z nichž tou nejpodstatnější je profesionální budoucnost jejich studentů. Univerzity reagují přeměnami svých st. programů, přizpůsobováním nabídky svých kurzů požadavkům trhu práce a vytvářením systémů, které studentům pomáhají při hledání stáží a prvních pracovních míst, ale také prostřednictvím spolupráce a výměny názorů a zkušeností. Toto číslo je pokusem o hloubkovou reflexi tématu zaměstnatelnosti a zároveň umožňuje srovnání frankofonních akademických prostorů v různých zemích světa: na prvním místě v České republice, ale i ve Francii, v Rumunsku, na Slovensku, ve Spojených státech nebo Tunisku.
In English
Twenty-first century universities face many challenges, one of the most poignant of which is the future of their students. They react by modifying their programs, by adapting the content of the courses to the reality of the job market, by setting up systems that support students in their search for internships and first jobs, but also by cooperating and exchanging their ideas. This 13th issue of the review Synergies Europe contains an in-depth reflection on the theme of employability, while allowing a comparison between the realities of the academic Francophonie in various countries: the Czech Republic in particular but also France, Romania, Slovakia and the United States. Tunisia.