PELÁNEK, Radek. The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models. User Modeling and User-Adapted Interaction. Springer, 2018, roč. 28, č. 3, s. 207-235. ISSN 0924-1868. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s11257-018-9204-y. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models |
Autoři | PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | User Modeling and User-Adapted Interaction, Springer, 2018, 0924-1868. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 10200 1.2 Computer and information sciences |
Stát vydavatele | Německo |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Impakt faktor | Impact factor: 3.400 |
Kód RIV | RIV/00216224:14330/18:00104013 |
Organizační jednotka | Fakulta informatiky |
Doi | http://dx.doi.org/10.1007/s11257-018-9204-y |
UT WoS | 000444730900001 |
Klíčová slova anglicky | student modeling; evaluation; metrics; data; model comparison |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 2. 9. 2020 08:57. |
Anotace |
---|
The core of student modeling research is about capturing the complex learning processes into an abstract mathematical model. The student modeling research, however, also involves important methodological aspects. Some of these aspects may seem like technical details not worth significant attention. However, the details matter. We discuss three important methodological issues in student modeling: the impact of data collection, the splitting of data into a training set and a test set, and the details concerning averaging in the computation of predictive accuracy metrics. We explicitly identify decisions involved in these steps, illustrate how these decisions can influence results of experiments, and discuss consequences for future research in student modeling. |