PELÁNEK, Radek a Jiří ŘIHÁK. Analysis and design of mastery learning criteria. New Review of Hypermedia and Multimedia. Taylor & Francis, roč. 24, č. 3, s. 133-159. ISSN 1361-4568. doi:10.1080/13614568.2018.1476596. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analysis and design of mastery learning criteria
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ŘIHÁK (203 Česká republika, domácí).
Vydání New Review of Hypermedia and Multimedia, Taylor & Francis, 2018, 1361-4568.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.867
Kód RIV RIV/00216224:14330/18:00104014
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1080/13614568.2018.1476596
UT WoS 000449776300002
Klíčová slova anglicky mastery learning; learner modelling; Bayesian knowledge tracing; exponential moving average
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 16. 4. 2019 12:06.
Anotace
A common personalisation approach in educational systems is mastery learning. A key step in this approach is a criterion that determines whether a learner has already achieved mastery. We thoroughly analyse several mastery criteria for the basic case of a single well-specified knowledge component. For the analysis we use experiments with both simulated and real data. The results show that the choice of data sources used for mastery decision and the setting of thresholds are more important than the choice of a learner modelling technique. We argue that a simple exponential moving average method is a suitable technique for mastery criterion and discuss techniques for the choice of a mastery threshold. We also propose an extension of the exponential moving average method that takes into account practical aspects like time intensity of items and we report on a practical application of this mastery criterion in a widely used educational system.
Návaznosti
MUNI/A/0854/2017, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VII.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 23:05