PELÁNEK, Radek. Conceptual Issues in Mastery Criteria: Differentiating Uncertainty and Degrees of Knowledge. In Carolyn Penstein Rosé, Roberto Martínez Maldonado, Heinz Ulrich Hoppe, Rose Luckin, Manolis Mavrikis, Kaska Porayska-Pomsta, Bruce M. McLaren, Benedict du Boulay. Artificial Intelligence in Education. New York: Springer. s. 450-461. ISBN 978-3-319-93842-4. doi:10.1007/978-3-319-93843-1_33. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Conceptual Issues in Mastery Criteria: Differentiating Uncertainty and Degrees of Knowledge
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání New York, Artificial Intelligence in Education, od s. 450-461, 12 s. 2018.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Impakt faktor Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV RIV/00216224:14330/18:00104015
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-319-93842-4
ISSN 0302-9743
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-93843-1_33
Klíčová slova anglicky mastery learning; student modeling
Štítky core_A, firank_A
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 30. 4. 2019 07:33.
Anotace
Mastery learning is a common personalization strategy in adaptive educational systems. A mastery criterion decides whether a learner should continue practice of a current topic or move to a more advanced topic. This decision is typically done based on comparison with a mastery threshold. We argue that the commonly used mastery criteria combine two different aspects of knowledge estimate in the comparison to this threshold: the degree of achieved knowledge and the uncertainty of the estimate. We propose a novel learner model that provides conceptually clear treatment of these two aspects. The model is a generalization of the commonly used Bayesian knowledge tracing and logistic models and thus also provides insight into the relationship of these two types of learner models. We compare the proposed mastery criterion to commonly used criteria and discuss consequences for practical development of educational systems.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 19:01