PELÁNEK, Radek. Exploring the Utility of Response Times and Wrong Answers for Adaptive Learning. Online. In Rose Luckin, Scott Klemmer, Kenneth R. Koedinger. Learning @ Scale. New York, NY, USA: ACM, 2018, s. "18:1"-"18:4", 4 s. ISBN 978-1-4503-5886-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231675.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Exploring the Utility of Response Times and Wrong Answers for Adaptive Learning
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání New York, NY, USA, Learning @ Scale, od s. "18:1"-"18:4", 4 s. 2018.
Nakladatel ACM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/18:00104016
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4503-5886-6
Doi http://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231675
UT WoS 000546308900018
Klíčová slova anglicky response time; wrong answer; student modeling
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 14. 6. 2022 12:12.
Anotace
Personalized educational systems adapt their behavior based on student performance. Most student modeling techniques, which are used for guiding the adaptation, utilize only the correctness of student’s answers. However, other data about performance are typically available. In this work we focus on response times and wrong answers as these aspects of performance are available in most systems. We analyze data from several types of exercises and domains (mathematics, spelling, grammar). The results suggest that wrong answers are more informative than response times. Based on our results we propose a classification of student performance into several categories.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 16:55