LUKAS, Josef, Kateřina BARTOŠOVÁ and Jan KRÁSA. Dotazník měření úrovně klíčových kompetencí pro žáky ZŠ (Questionnaire for measuring the level of key competencies for elementary school pupils). In Pedagogická diagnostika a evaluace 2018. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dotazník měření úrovně klíčových kompetencí pro žáky ZŠ
Name (in English) Questionnaire for measuring the level of key competencies for elementary school pupils
Authors LUKAS, Josef, Kateřina BARTOŠOVÁ and Jan KRÁSA.
Edition Pedagogická diagnostika a evaluace 2018, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Klíčové kompetence; základní škola; žáci; tvorba dotazníku; pilotní studie
Keywords in English Key competencies; primary school; pupils; questionnaire preparation; pilot study
Changed by Changed by: Mgr. Jan Krása, Ph.D., učo 12516. Changed: 30/10/2018 18:56.
Abstract
Příspěvek představuje proces tvorby a výslednou podobu diagnostického nástroje pro měření úrovně klíčových kompetencí žáků druhého stupně základních škol. Jedná se o screeningový dotazník tří klíčových kompetencí (k učení, k řešení problémů, kompetence sociální a personální), jehož pilotní ověřování probíhalo na školách v Jihomoravském a Moravskoslezském kraji na vzorku cca 500 žáků. Dotazníky vyplňují žáci v rámci sebehodnocení, následně však s dotazníky může pracovat i učitel, který výsledky může využít pro změny způsobů práce s konkrétními žáky.
Abstract (in English)
The paper presents the process of preparetion and the final form of a diagnostic tool for measuring the level of key competences of pupils of the second grade of elementary schools. This is a screening questionnaire of three key competences (learning, problem solving, social and personnel competency), whose pilot testing was carried out at schools in the South Moravian and Moravian Silesian region on a sample of about 500 pupils. The questionnaires are filled in by the pupils as the self-assessment, but the teacher can also work with the questionnaires and can use the results to change the ways of working with specific pupils.
PrintDisplayed: 26/4/2024 04:55