Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1451237, author = {Kratochvílová, Jana and Koblihová, Hana}, address = {Ostrava}, booktitle = {Otázky evaluace výuky na vysokých školách}, edition = {první, 2018}, editor = {J. Malach, D. Vicherková}, keywords = {evaluation; self-evaluation; principles of quality of teaching}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Ostrava}, isbn = {978-80-7599-024-2}, pages = {49-62}, publisher = {Ostravská univerzita}, title = {Formativní evaluace pedagogicko-psychologické složky profesní přípravy}, year = {2018} }
TY - CHAP ID - 1451237 AU - Kratochvílová, Jana - Koblihová, Hana PY - 2018 TI - Formativní evaluace pedagogicko-psychologické složky profesní přípravy VL - neuveden PB - Ostravská univerzita CY - Ostrava SN - 9788075990242 KW - evaluation KW - self-evaluation KW - principles of quality of teaching N2 - Cílem kapitoly je informovat o průběhu a výsledcích evaluačního projektu zaměřeného na kvalitu pregraduální přípravy učitelů v inovovaném pedagogicko-psychologickém modulu na PdF MU. Jeho součástí jsou principy kvality výuky, které představují interní očekávání, sociální reprezentaci požadavků na výuku vytvořenou pracovníky katedry pedagogiky. V cyklickém evaluačním projektu nás zajímá, jakým způsobem se naplňování principů odráží v kultuře vyučování a učení v předmětech pedagogicko-psychologického modulu. Empirické šetření je realizováno na konci každého semestru rozmanitými metodami a technologiemi, od tradiční papírové“ formy k elektronické, přičemž stěžejní metodou se stává námi zkonstruovaný dotazník. Na příkladu vybraného evaluovaného předmětu dokumentujeme zkušenosti s autoevaluační činností a poukazujeme na výsledky evaluace a z toho vyplývající následnou intervenci. Průběžné zjišťování kvality nám umožňuje postupně identifikovat silné a slabé stránky výuky a vede nás k úvahám, jak využít výsledků evaluace v praxi a ke konkrétním opatřením směřujícím ke zkvalitnění výukového procesu. ER -
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Hana KOBLIHOVÁ. Formativní evaluace pedagogicko-psychologické složky profesní přípravy (Formative evaluation of the pedagogical-psychological component of the vocational preparation). In J. Malach, D. Vicherková. \textit{Otázky evaluace výuky na vysokých školách}. první, 2018. Ostrava: Ostravská univerzita, 2018, p.~49-62. ISBN~978-80-7599-024-2.
|