HAVEL, Jiří, Petr NAJVAR, Veronika RODOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro 1. stupeň ZŠ (Becoming a teacher as reflected by primary school teacher education graduates). In 5PP PROSTOR PRO PRIMÁRNÍ A PREPRIMÁRNÍ PEDAGOGY. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Name (in English) Becoming a teacher as reflected by primary school teacher education graduates
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika RODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra VYSTRČILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 5PP PROSTOR PRO PRIMÁRNÍ A PREPRIMÁRNÍ PEDAGOGY, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00104109
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Učitelství pro 1. stupeň ZŠ; pregraduální příprava; začínající učitel
Keywords in English Primary school teaching; pre-service teacher education; novic teacher
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Changed: 29/3/2019 09:40.
Abstract
Cílem příspěvku je přinést do odborného diskurzu téma pregraduální přípravy učitelů pro 1. stupeň ZŠ. Účastníky konference chceme seznámit s předběžnými výsledky kvalitativní sondy, jak absolventi učitelství pro 1. stupeň ZŠ reflektují své přípravné vzdělávání a své zkušenosti s přechodem do pedagogické praxe.
Abstract (in English)
The contribution focuses on pre-service teacher education of primary school teachers. We will present preliminary findings of a qualitative investigation into how the graduates of pre-service teacher education programme for primary school teachers reflect their studies within the programme and their experience with the transition to the teaching profession.
PrintDisplayed: 22/7/2024 16:07