k 2018

Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro 1. stupeň ZŠ

HAVEL, Jiří, Petr NAJVAR, Veronika RODOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ

Basic information

Original name

Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro 1. stupeň ZŠ

Name (in English)

Becoming a teacher as reflected by primary school teacher education graduates

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika RODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra VYSTRČILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

5PP PROSTOR PRO PRIMÁRNÍ A PREPRIMÁRNÍ PEDAGOGY, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/18:00104109

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Učitelství pro 1. stupeň ZŠ; pregraduální příprava; začínající učitel

Keywords in English

Primary school teaching; pre-service teacher education; novic teacher
Změněno: 29/3/2019 09:40, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Cílem příspěvku je přinést do odborného diskurzu téma pregraduální přípravy učitelů pro 1. stupeň ZŠ. Účastníky konference chceme seznámit s předběžnými výsledky kvalitativní sondy, jak absolventi učitelství pro 1. stupeň ZŠ reflektují své přípravné vzdělávání a své zkušenosti s přechodem do pedagogické praxe.

In English

The contribution focuses on pre-service teacher education of primary school teachers. We will present preliminary findings of a qualitative investigation into how the graduates of pre-service teacher education programme for primary school teachers reflect their studies within the programme and their experience with the transition to the teaching profession.
Displayed: 13/11/2024 05:56