SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy (Becoming a teacher as reflected by preprimary school teacher). In Prostor pro primární a preprimární pedagogy. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy
Name (in English) Becoming a teacher as reflected by preprimary school teacher
Authors SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lucie GRŮZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Prostor pro primární a preprimární pedagogy, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00104130
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) absolvent; přípravné vzdělávání; učitel mateřské školy; začínající učitel.
Keywords in English graduate; preparatory education; pre-school teacher; starting teacher.
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 29/3/2019 09:10.
Abstract
Cílem příspěvku je přinést do odborného diskurzu téma pregraduální přípravy učitelů mateřských škol. Účastníky konference chceme seznámit s předběžnými výsledky kvalitativní sondy, jak absolventi učitelství pro mateřské školy reflektují své přípravné vzdělávání a své zkušenosti s přechodem do pedagogické praxe.
Abstract (in English)
The contribution focuses on pre-service teacher education of kindergarten teachers. We will present preliminary findings of a qualitative investigation into how the graduates of pre-service teacher education programme for pre-primary school teachers reflect their studies within the programme and their experience with the transition to the teaching profession.
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:19