Detailed Information on Publication Record
2018
Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy
SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ and Veronika NAJVAROVÁBasic information
Original name
Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy
Name (in English)
Becoming a teacher as reflected by preprimary school teacher
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lucie GRŮZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Prostor pro primární a preprimární pedagogy, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/18:00104130
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
absolvent; přípravné vzdělávání; učitel mateřské školy; začínající učitel.
Keywords in English
graduate; preparatory education; pre-school teacher; starting teacher.
Změněno: 29/3/2019 09:10, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je přinést do odborného diskurzu téma pregraduální přípravy učitelů mateřských škol. Účastníky konference chceme seznámit s předběžnými výsledky kvalitativní sondy, jak absolventi učitelství pro mateřské školy reflektují své přípravné vzdělávání a své zkušenosti s přechodem do pedagogické praxe.
In English
The contribution focuses on pre-service teacher education of kindergarten teachers. We will present preliminary findings of a qualitative investigation into how the graduates of pre-service teacher education programme for pre-primary school teachers reflect their studies within the programme and their experience with the transition to the teaching profession.