k 2018

Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy

SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ

Basic information

Original name

Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy

Name (in English)

Becoming a teacher as reflected by preprimary school teacher

Authors

SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lucie GRŮZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Prostor pro primární a preprimární pedagogy, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/18:00104130

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

absolvent; přípravné vzdělávání; učitel mateřské školy; začínající učitel.

Keywords in English

graduate; preparatory education; pre-school teacher; starting teacher.
Změněno: 29/3/2019 09:10, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je přinést do odborného diskurzu téma pregraduální přípravy učitelů mateřských škol. Účastníky konference chceme seznámit s předběžnými výsledky kvalitativní sondy, jak absolventi učitelství pro mateřské školy reflektují své přípravné vzdělávání a své zkušenosti s přechodem do pedagogické praxe.

In English

The contribution focuses on pre-service teacher education of kindergarten teachers. We will present preliminary findings of a qualitative investigation into how the graduates of pre-service teacher education programme for pre-primary school teachers reflect their studies within the programme and their experience with the transition to the teaching profession.