Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1457161, author = {Záleská, Klára and Leix, Alicja Ewa}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-328}, keywords = {teachers’ self-efficacy; immigrant children education; teacher assistant; prepara-tory language classes}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Učitelská self-efficacy při práci s dětmi-cizinci v širších souvislostech}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10341/pdf}, volume = {roč. 28}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1457161 AU - Záleská, Klára - Leix, Alicja Ewa PY - 2018 TI - Učitelská self-efficacy při práci s dětmi-cizinci v širších souvislostech JF - Pedagogická orientace VL - roč. 28 IS - 2 SP - 328-356 EP - 328-356 SN - 12114669 KW - teachers’ self-efficacy KW - immigrant children education KW - teacher assistant KW - prepara-tory language classes UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10341/pdf N2 - Předkládaná studie se zabývá tématem self-efficacy učitelů českých zá-kladních škol v práci s dětmi-cizinci a faktory, které ji ovlivňují. Odpověď na výzkum-nou otázku, jaká je self-efficacy učitelů v této oblasti, jsme získávaly pomocí analýzy polostrukturovaných rozhovorů s učiteli s různě velkou zkušeností s výukou dětí-cizinců. Výpovědi učitelů jsme analyzovaly mj. s přihlédnutím k základním bodům charakterizujícím chování učitele s vysokým self-efficacy, které jsme sestavily na základě rešerše odborné literatury. Šetření ukázalo řadu faktorů, které hrají roli v tom, jak učitel vnímá svou schopnost práce s dětmi-cizinci, mj. to, že důležitou roli hraje míra zkušeností učitelů s výukou cizinců. Self-efficacy učitelů negativně ovlivňují je-jich obavy, a to především obavy z práce s dětmi s nulovou znalostí českého jazyka a s dětmi pocházejícími ze vzdálených kultur. Dotazovaní sami poukazují na možné způsoby, jak zvýšit svou self-efficacy v diskutovaných oblastech. Mezi návrhy jsou např. přípravné třídy pro děti-cizince bez znalosti češtiny či posílení vzdělávání učitelů v několika konkrétních oblastech týkajících se praktických aspektů práce v kulturně nehomogenní třídě. ER -
ZÁLESKÁ, Klára and Alicja Ewa LEIX. Učitelská self-efficacy při práci s dětmi-cizinci v širších souvislostech (Teachers’ self-efficacy in immigrant children education in a broader context). \textit{Pedagogická orientace}. Brno, 2018, roč. 28, No~2, p.~328-356. ISSN~1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-328.
|