Informační systém MU
HURYCH, Emanuel a Milena STRACHOVÁ. Authenticity in tourism: A practical issue coming from the ontological frame. In Ivica Linderová & Stanislava Pachrová. Topical Issues Of Tourism: “AUTHENTICITY IN THE CONTEXT OF TOURISM“. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2018. s. 125-133. ISBN 978-80-88064-36-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Authenticity in tourism: A practical issue coming from the ontological frame
Název česky Autenticita v cestovním ruchu: praktická otázka vycházející z ontologického rámce
Autoři HURYCH, Emanuel (203 Česká republika, garant, domácí) a Milena STRACHOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Jihlava, Topical Issues Of Tourism: “AUTHENTICITY IN THE CONTEXT OF TOURISM“ od s. 125-133, 9 s. 2018.
Nakladatel Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14510/18:00104318
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-88064-36-7
UT WoS 000570144300013
Klíčová slova česky autentický cestovní ruch; neautentické mody; fenomenologie; druhy motivace
Klíčová slova anglicky authentic tourism; inauthentic modes; phenomenology; types of motivation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Milena Strachová, Ph.D., učo 98123. Změněno: 5. 11. 2020 18:22.
Anotace
The phenomenon of tourism presents a complicated construct. This fact can become clearer if we try to interconnect two distinctive topics – tourism and authenticity. The everyday meaning of authenticity is too reduced to be applied in a more sophisticated study. The philosophical approach presents authenticity as a more complex and complicated term, in the conception that has been followed within existentialism, phenomenology and fundamental ontology (especially by Martin Heidegger). This paper deals with the possibilities how to interconnect some very practical problems based on different forms of tourism with the ontological (and abstract) understanding of authenticity. The methodological instruments are argued in a form of categorization of motivation for traveling. Thus, the authentic and inauthentic modes of being can be examined via specific aspects of motivation. In conclusion, authenticity is presented as a concept which cannot deny its ontological sources, but it can be followed via specific examples put in the settings of tourism.
Zobrazeno: 3. 2. 2023 04:37