D
2018
Useful geography in education
KOLEJKA, Jaromír
Základní údaje
Originální název
Useful geography in education
Název česky
Užitečná geografie ve vzdělávání
Vydání
1. vyd. Brno, Useful geography: Transfer from Research to Practice. Proceedings of 25th Central European Conference, od s. 46-55, 10 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita Brno
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00104415
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
projektová výuka; vyhledávací studie; praktické dovednosti
Klíčová slova anglicky
project learning; search study; practical skills
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The usefulness of geography in a professional community demonstrates the applied geography. The applied geography and its outcomes positively interfere with a number of human activities as a rule when it comes to solving various spatial and spatial-temporal tasks. The applied geography gained wide recognition of both other Earth-studying disciplines and, in particular, the users of research results in practice. Similarly, it is necessary to gain an understanding of geography as a system of the knowledge and skills applicable to the everyday life of ordinary citizens. In this area, the contemporary geography faces a number of difficulties. There is a need to deliberately consider appropriate tools to promote "the useful geography" among the widest public, preferably by demonstrating its usefulness in solving model tasks. Some selected solutions are offered in this contribution.
Česky
Užitečnost geografie v odborné komunitě prokazuje aplikovaná geografie. Aplikovaná geografie a její výsledky pozitivně zasahují do množství odvětví lidské činnosti zpravidla tam, kde jde o řešení prostorových a časoprostorových úkolů. Aplikovaná geografie tam získala uznání jak dalších disciplín zkoumajících Zemi, tak zejména uživatelů výzkumných výsledků v praxi. Podobně je zapotřebí získat pochopení geografie jako souboru znalostí a dovedností použitelných v každodenním životě běžného člověka. V této oblasti se soudobá geografie potýká s řadou nesnází. Je zapotřebí cílevědomě uvažovat o vhodných nástrojích propagace „užitečné geografie“ mezi nejširší veřejností, nejlépe cestou demonstrace její prospěšnosti při řešení modelových úkolů. Nabídku vybraných řešení přináší tento příspěvek.
Návaznosti
MUNI/A/1262/2016, interní kód MU | Název: Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku | Investor: Masarykova univerzita, Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
|
Zobrazeno: 14. 11. 2024 23:39