2018
Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v edukační realitě muzea
KOLAŘÍKOVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v edukační realitě muzea
Název česky
Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v edukační realitě muzea
Název anglicky
Constructivist learning theories and their application in the educational reality of a museum
Autoři
KOLAŘÍKOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Pedagogická orientace, 2018, 1211-4669
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00104433
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Konstruktivismus; konstruktivistické teorie učení; edukace; muzeum.
Klíčová slova anglicky
constructivism; constructivist learning theory; education; museum.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2019 09:11, Dana Nesnídalová
V originále
Edukace je součástí nejen školního prostředí, ale i prostředí dalších institucí, mezi které se dnes výraznou měrou řadí muzea. Ta mohou edukovat a kultivovat své návštěvníky, přičemž vhodným ukotvením muzejněedukačních aktivit se zdají být konstruktivistické teorie učení. Ty vycházejí z konstruktivistického paradigmatu sociálních věd i myšlenek klasiků, jako je např. Dewey. Představení konstruktivistických teorií učení, jejich ukotvení v konstruktivistickém paradigmatu i jejich následná aplikace do prostředí muzea tvoří klíčovou osu i téma předkládané studie. Hlavním cílem studie ale není pouze představit konstruktivisticky orientovanou muzejní edukaci, ale především vymezit a definovat základní prvky konstruktivistických teorií učení, které mohou být využitelné (nejen) pro muzejněedukační realitu, její praxi i následnou evaluaci.
Anglicky
Education is not only a part of the school environment, but also other institutions, among which the museums are now largely ranked. Museums can educate and cultivate their visitors, where constructivist learning theories seem to be an appropriate anchor of museum educational activities. These are based on the constructivist paradigm of social sciences and classical thoughts, which is the representative of Dewey pragmatism. The introduction of constructivist theories of learning, their anchoring in a constructivist paradigm and their subsequent application to the environment of the museum form the key axis and theme of the presented study. The main objective of the study is not only to introduce constructivist-oriented museum education, but in particular to identify and define the basic elements of the constructivist theory of learning that may be useful (not only) for museum and its educational reality, both its practice and subsequent evaluation.
Návaznosti
MUNI/A/1042/2017, interní kód MU |
|