ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ and Nick BYRNE. Videoconferencing in University Language Education. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 255 pp. ISBN 978-80-210-9008-8. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Videoconferencing in University Language Education
Name in Czech Videokonference v prostředí vysokoškolského jazykového vzdělávání
Authors ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ and Nick BYRNE.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 255 pp. 2018.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Editorship of professional books
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Bookport Munishop Flexibooks
ISBN 978-80-210-9008-8
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018
Keywords in English videoconferencing; language learning; motivation; intercultural communication; synchronous
Tags Munipress
Changed by Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 24/3/2020 10:40.
Abstract
Building on theory and research, this book aims to share good practices and innovative ideas which have been successfully applied in the area of videoconferencing in language teaching and learning in the context of higher education. It offers practical ideas and methodologies, advantages and challenges of new approaches, and the what, how and why of individual cases so that readers can apply them in their own contexts. It intends to help language teachers and teacher trainers develop skills and confidence and to inspire them to reflect on their own teaching practices. It also offers insights on the impact of videoconferencing practices on learners and learning processes.
Abstract (in Czech)
Publikace Videoconferencing in University Language Education (Videokonference v prostředí vysokoškolského jazykového vzdělávání) se zaměřuje na sdílení osvědčených postupů a inovativních myšlenek, které jsou úspěšně uplatňovány v oblasti videokonferencí při výuce jazyků v kontextu vysokoškolského vzdělávání. Kniha přináší teorie a výsledky výzkumů, nabízí praktické nápady a metody a současně čtenářům vysvětluje, jakým způsobem mohou aplikovat nové přístupy ve svém vlastním kontextu. Cílem publikace, jež mimo jiné poskytuje přehled o dopadech užití videokonferencí na studenty a procesy učení, je pomáhat vyučujícím jazyků, školitelům i akademikům rozvíjet vlastní dovednosti v oblasti vzdělávání a povzbudit je k reflektování a diskusi o vlastních výukových postupech.
PrintDisplayed: 16/4/2024 08:46