RUSINKO, Marcela. Soukromý sběratel Vincenc Kramář a osudy jeho sbírky v komunistickém Československu. Kontexty : Centrum pro studium demokracie a kultury. roč. 2018, č. 4, s. 40-50. ISSN 1803-6988. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Soukromý sběratel Vincenc Kramář a osudy jeho sbírky v komunistickém Československu
Název anglicky Vincenc Kramář as Private Collector and the Fate of His Collection in Communist Czechoslovakia
Autoři RUSINKO, Marcela.
Vydání Kontexty : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2018, 1803-6988.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60400 6.4 Arts
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Vincenc Kramář; art collecting, National gallery in Prague; communist Czechoslovakia; disspossessing
Změnil Změnila: Mgr. Ing. Marcela Rusinko, Ph.D., učo 16236. Změněno: 13. 11. 2018 17:47.
Anotace
Vincenc Kramář je dnes širší veřejnosti znám především jako nestor českých dějin umění 20. století. Historik umění, teoretik, kritik, letitý ředitel Obrazárny Společnosti vlasteneckých přátel umění, předchůdkyně dnešní Národní galerie v Praze, dokonce sám profesionálně vyškolený malíř, ale také, z hlediska dalšího vývoje v našem domácím prostředí, mimořádně vlivný soukromý sběratel. Kramářova sběratelská východiska, jakožto profesionálního historika umění, byla ve své době zcela výjimečná. Studie se věnuje osudům jeho mimořádně cenné a vlivné kolekce raného francouzského kubismu v komunistickém Československu přelomu padesátých a šedesátých let.
Anotace anglicky
Vincent Kramar is now known to the wider public primarily as a nestor of Czech art history of the 20th century. Art historian, theoretician, art critic, director-emeritus of the Gallery of the Society of Patriotic Friends of Art, the predecessor of today's National Gallery in Prague, even a professionally trained painter, but also, in terms of further development in our home environment, an exceptionally influential private collector. Kramář's starting-point as a collector and professional art historian, was quite exceptional in Czech cultural space these days. The study focuses on the fate of his extraordinarily valuable and influential collection of early French Cubism in the communist Czechoslovakia of the turn of 1950s and 1960s.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 17:53