ŠTĚPÁNEK, Jan, Tomáš ONDRÁČEK, Iva SVAČINOVÁ, Michal STRÁNSKÝ and Paweł ŁUPKOWSKI. Vliv výuky na míru přijatelnosti pseudovědeckých tvrzení (Impact of teaching on acceptability rate of pseudoscientific claims). In Hradecké filozofické dny : Člověk v postfaktické společnosti. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv výuky na míru přijatelnosti pseudovědeckých tvrzení
Name (in English) Impact of teaching on acceptability rate of pseudoscientific claims
Authors ŠTĚPÁNEK, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tomáš ONDRÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Iva SVAČINOVÁ (203 Czech Republic), Michal STRÁNSKÝ (203 Czech Republic) and Paweł ŁUPKOWSKI (616 Poland).
Edition Hradecké filozofické dny : Člověk v postfaktické společnosti, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Program a sborník abstraktů
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00104506
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) pseudověda; kritické myšlení; replikace
Keywords in English pseudoscience; critical thinking; replication
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 25/3/2019 15:25.
Abstract
Příspěvek představuje replikační studii výzkumu McLaughlin a McGill (2017). V této fázi výzkumu jsme se snažili potvrdit výsledky původní studie v evropském prostředí. Předkládáme výsledky a podněty získané replikací původní studie. Zároveň poukazujeme na slabiny jak originální, tak i replikační studie, a diskutujeme další možné směřování výzkumu.
Abstract (in English)
The presented paper introduces a replication study based on a study by McLaughlin and McGill (2017). In this phase of research, we tried to confirm the results of the study by replicating the study in the European context. We present our results as well as some insights gained by replicating the study. We show weak points of both the original and the replication studies and discuss the continuation of the study.
Links
MUNI/A/0963/2017, interní kód MUName: Cesty k soudobé filozofii
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:24