k 2018

Znovuobjevování psychologických kořenů oboru ve výuce andragogiky

NOVOTNÝ, Petr a Miroslava DVOŘÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Znovuobjevování psychologických kořenů oboru ve výuce andragogiky

Autoři

NOVOTNÝ, Petr a Miroslava DVOŘÁKOVÁ

Vydání

Učíme psychologii / Teaching psychology, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta
Změněno: 28. 2. 2019 14:26, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Obor andragogika, coby teorie vzdělávání a podpory učení dospělých, je samozřejmě do značné míry závislý na přejatých poznatcích řady psychologických disciplín. Kromě toho se ovšem andragogika v některých fázích svého vývoje přímo inspirovala v té době dominantními psychologickými směry. Ty zanechaly svou stopu jak v terminologii oboru, tak i ve struktuře andragogických teorií. To představuje výzvu pro výuku andragogiky (jak v obecné teorii, tak i v rámci jednotlivých disciplín).

Návaznosti

MUNI/A/1028/2017, interní kód MU
Název: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masarykova univerzita, Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 4. 11. 2024 18:58