Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: Historicko-analytický pohled na přípravu ...
TUPÝ, Jan. Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017 (The development of the curricular documents in the Czech Republic: A historical and analytical perspective on the development of curricular documents for basic education in 1989–2017). 2., doplněné a upravené. Masarykova univerzita, 2018, 230 pp. ISBN 978-80-210-8997-6. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017 |
Name in Czech | Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017 |
Name (in English) | The development of the curricular documents in the Czech Republic: A historical and analytical perspective on the development of curricular documents for basic education in 1989–2017 |
Authors | TUPÝ, Jan. |
Edition | 2., doplněné a upravené. 230 pp. 2018. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
ISBN | 978-80-210-8997-6 |
Keywords (in Czech) | školní vzdělávání, školská legislativa, kurikulum, výuka, učitelé |
Keywords in English | school education, school legislation, curriculum, instruction, teachers |
Tags | OC PDF MU |
Changed by | Changed by: Bc. Jiří Hotárek, učo 235101. Changed: 24/11/2018 10:21. |
Abstract |
---|
Publikace mapuje tvorbu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání od roku 1989 do roku 2017 a usiluje o zobecnění uvedených postupů a zkušeností. Snaží se popsat a zhodnotit vše podstatné, co se při tvorbě kurikulárních dokumentů a standardů dařilo, případně nedařilo. K tomu využívá myšlenky a ukázky z koncepčních a legislativních dokumentů, z oficiálních materiálů MŠMT i dalších institucí, z interních textů kurikulárních ústavů, ze samotných kurikulárních dokumentů i z autentických dobových článků a rozhovorů. |
Abstract (in Czech) |
---|
Publikace mapuje tvorbu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání od roku 1989 do roku 2017 a usiluje o zobecnění uvedených postupů a zkušeností. Snaží se popsat a zhodnotit vše podstatné, co se při tvorbě kurikulárních dokumentů a standardů dařilo, případně nedařilo. K tomu využívá myšlenky a ukázky z koncepčních a legislativních dokumentů, z oficiálních materiálů MŠMT i dalších institucí, z interních textů kurikulárních ústavů, ze samotných kurikulárních dokumentů i z autentických dobových článků a rozhovorů. |
Abstract (in English) |
---|
The book explores the development of the Czech curricular documents for basic education from the year 1989 to the half of the year 2017; it concerns in generalisation of proceedings taken and experiences acquired within. The book concerns also in description and evaluation of what has been recognized as substantial within curricular documents and educational standards setting in. The book uses therefore thoughts and authentic formulation from conception documents, other public policy papers developed by Ministry of Education, Youth and Sport and other public authorities of the Czech Republic, curricular document it selves, articles, interviews and actual legislation as illustration of the processes. |
PrintDisplayed: 4/5/2024 06:33