Detailed Information on Publication Record
2018
Plataforma de inovaçao no ensino de língua portuguesa a nível academico
SVOBODOVÁ, IvaBasic information
Original name
Plataforma de inovaçao no ensino de língua portuguesa a nível academico
Name in Czech
Nová výuková platforma ve vysokoškolské výuce portugalského jazyka
Name (in English)
Platform of innovation in the education of Portuguese language at academic level
Authors
SVOBODOVÁ, Iva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brazílie, Interfaces entre Literatura, Língua e Sequência Didática. Estudos Reunidos, p. 253-271, 19 pp. Interfaces entre Literatura, Língua e Sequencia Didática, Estudos Reunidos. 44. 2018
Publisher
Paco Editorial
Other information
Language
Portuguese
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Brazil
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/18:00104625
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-85-462-1209-5
Keywords (in Czech)
e-learning; portugalština jako cizí jazyk; didaktická sekvence
Keywords in English
web-training; Portuguese language as a foreign language; didactic sequence
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2019 21:51, doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
V originále
O capítulo descreve métodos inovadores de ensino da língua portuguesa a nível académico, tendo em conta a teoria didática da sequencia aplicável a diferentes disciplinas linguísticas. No trabalho, enfatiza-se a importancia dos internacionalismos e a funçao estilística de fenomenos linguísticos selecionados.
In Czech
V kapitole jsou popsány inovační metody výuky portugalského jazyka na akademické úrovni s přihlédnutím k teorii didaktické sekvence aplikované na různých jazykových úrovní. Vyzdvihuje se důležitost internacionalismů a stylistických funkcí vybraných jazykových jevů.
In English
The chapter describes innovative methods of teaching Portuguese language at academic level, taking into account the didactic sequence theory applied to different linguistic levels. It emphasizes the importance of international vocabulary and stylistic functions of selected language phenomena.
Links
MUNI/A/1050/2017, interní kód MU |
|