Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1473182, author = {Čejková, Ingrid}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, keywords = {rammar school; teaching evaluation /assessment; teaching efficiency; teaching quality; pupil voice; situational maps; mathematics; Czech language and literature}, language = {cze}, issn = {1805-9511}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Žákovské hodnocení výuky na gymnáziu: Výpovědi sexty A}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10345/pdf}, volume = {28}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1473182 AU - Čejková, Ingrid PY - 2018 TI - Žákovské hodnocení výuky na gymnáziu: Výpovědi sexty A JF - Pedagogická orientace VL - 28 IS - 3 SP - 408-434 EP - 408-434 PB - Czech Pedagogical Society SN - 18059511 KW - rammar school KW - teaching evaluation /assessment KW - teaching efficiency KW - teaching quality KW - pupil voice KW - situational maps KW - mathematics KW - Czech language and literature UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10345/pdf N2 - Cílem předloženého textu je prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření zjistit, jak žáci gymnázia hodnotí výuku jednotlivých vyučovacích předmě-tů, a také načrtnout, zda žákovské hodnocení výuky může disponovat hybnou silou umožňující žákům ovlivňovat podobu výuky směrem k vyšší efektivitě a kvalitě. Tato problematika byla zkoumána za pomoci zúčastněného pozorování výuky a rozhovo-rů se žáky a vyučujícími jedné středoškolské třídy. Na základě analýzy získaných dat bylo zjištěno, že žáci jsou schopni hodnotit výuku z různých úhlů pohledu a brát při tom v potaz celou řadu prvků. Stěžejními prvky výuky, které žáci sledují, jsou napří-klad vlastnosti a jednání učitele, expertnost učitele, didaktické kompetence učitele a s tím související cíle, metody, efekty výuky atd. Žákovské hodnocení výuky je tedy výsledkem rozsáhlé analýzy jednotlivých prvků výuky a jejich opětovné syntézy, kte-rá ústí ve formulování finálního stanoviska. ER -
ČEJKOVÁ, Ingrid. Žákovské hodnocení výuky na gymnáziu: Výpovědi sexty A (Student teaching evaluation/assessment at grammar school). \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Czech Pedagogical Society, 2018, vol.~28, No~3, p.~408-434. ISSN~1805-9511.
|