Přesnost ústního a písemného projevu v produkci pokročilých studentů: vybrané výsledky analýzy
KALOVÁ, Simona. Přesnost ústního a písemného projevu v produkci pokročilých studentů: vybrané výsledky analýzy (Accuracy and Fluency of Written production in Advanced Students: An Analysis of Selected Results). In Konference AKTEV: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům VI. 2017. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Přesnost ústního a písemného projevu v produkci pokročilých studentů: vybrané výsledky analýzy |
Name in Czech | Přesnost ústního a písemného projevu v produkci pokročilých studentů: vybrané výsledky analýzy |
Name (in English) | Accuracy and Fluency of Written production in Advanced Students: An Analysis of Selected Results |
Authors | KALOVÁ, Simona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Konference AKTEV: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům VI. 2017. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/17:00104708 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | přesnost; plynulost; písemný projev; pokročilí studenti |
Keywords in English | accuracy; fluency; written production; advanced students |
Changed by | Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 4/4/2019 13:19. |
Abstract |
---|
Tato práce popisuje první výsledky výzkumné studie zaměřené na přesnost písemné produkce u pokročilých českých studentů angličtiny. Nejvýznamnějším zjištěním této studie je skutečnost, že chyby způsobené vlivem mateřského jazyka a chyby interference představují přes vysokou pokročilost studentů, C1-C2 podle SERR, nejvíce problematickou oblast. |
Abstract (in English) |
---|
This paper details the first results of a research study into the accuracy of written production in advanced Czech students of English. The most obvious finding to emerge from this study is that errors caused by L1 interference and fossilization errors are the most problematic areas despite the relatively high level of proficiency in advanced learners, C1-C2 according to CEFR. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU | Name: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 24/7/2024 11:31