KALOVÁ, Simona. Přesnost ústního a písemného projevu v produkci pokročilých studentů: vybrané výsledky analýzy (Accuracy and Fluency of Written production in Advanced Students: An Analysis of Selected Results). In Konference AKTEV: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům VI. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přesnost ústního a písemného projevu v produkci pokročilých studentů: vybrané výsledky analýzy
Name in Czech Přesnost ústního a písemného projevu v produkci pokročilých studentů: vybrané výsledky analýzy
Name (in English) Accuracy and Fluency of Written production in Advanced Students: An Analysis of Selected Results
Authors KALOVÁ, Simona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Konference AKTEV: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům VI. 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00104708
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) přesnost; plynulost; písemný projev; pokročilí studenti
Keywords in English accuracy; fluency; written production; advanced students
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 4/4/2019 13:19.
Abstract
Tato práce popisuje první výsledky výzkumné studie zaměřené na přesnost písemné produkce u pokročilých českých studentů angličtiny. Nejvýznamnějším zjištěním této studie je skutečnost, že chyby způsobené vlivem mateřského jazyka a chyby interference představují přes vysokou pokročilost studentů, C1-C2 podle SERR, nejvíce problematickou oblast.
Abstract (in English)
This paper details the first results of a research study into the accuracy of written production in advanced Czech students of English. The most obvious finding to emerge from this study is that errors caused by L1 interference and fossilization errors are the most problematic areas despite the relatively high level of proficiency in advanced learners, C1-C2 according to CEFR.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/7/2024 11:31