FRIEDMANN, Zdeněk, Martin DOSEDLA, Zdeněk HODIS, Václav HODIS, Jiří HRBÁČEK, Karel PICKA, Petr VYBÍRAL, Jiří STRACH and Gabriela ŠTĚPÁNOVÁ. Trendy a aspekty ve výuce techniky a informatiky pro potřeby mateřských a základních škol (Trends and aspects in teaching technical science and informatics for nursery and elementary schools). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9014-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Trendy a aspekty ve výuce techniky a informatiky pro potřeby mateřských a základních škol
Name (in English) Trends and aspects in teaching technical science and informatics for nursery and elementary schools
Authors FRIEDMANN, Zdeněk, Martin DOSEDLA, Zdeněk HODIS, Václav HODIS, Jiří HRBÁČEK, Karel PICKA, Petr VYBÍRAL, Jiří STRACH and Gabriela ŠTĚPÁNOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 2018.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 10600 1.6 Biological sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-9014-9
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 4/12/2018 14:01.
Abstract
Předložená publikace je určena širší pedagogické veřejnosti jako inspirace pro zlepšení kvality současné mateřské a základní školy. Pracovníci Katedry technické a informační výchovy Pedagogické fakulty MU předkládají výzkumně ověřená inspirativní řešení, která jsou přímo použitelná ve výuce a mohou pomoci rozvinout vlastní iniciativu i kreativitu učitelů mateřských i základních škol. Praktická činnost technického charakteru i netradiční využívání informačních technologií může vést k překvapivým vzdělávacím výsledkům.
Abstract (in English)
This publication is intended for general pedagogical public as an inspiration for improving the quality of current nursery and elementary schools. Staff of the Department of Technical Education and Information Science submit research verified inspirational solutions which can be directly used in lessons and help develop both person’s initiative and teachers’ creativity in nursery and elementary schools. Practical activities with a technical character as well as nontraditional use of information technologies can lead to surprising educational results.
PrintDisplayed: 25/4/2024 06:37