Detailed Information on Publication Record
2018
Technical Report. Parent Structured Interview Study. Procedures, Instruments, Development, Samples and Showcases.
BROEKHUIZEN, Martine, Katharina EREKY-STEVENS, Katrin WOLF, Thomas MOSER, Paul LESEMAN et. al.Basic information
Original name
Technical Report. Parent Structured Interview Study. Procedures, Instruments, Development, Samples and Showcases.
Name in Czech
Technická zpráva. Strukturované rozhovory. Procedury, nástroje, stav, vzorek, ukázkové příklady.
Authors
BROEKHUIZEN, Martine, Katharina EREKY-STEVENS, Katrin WOLF, Thomas MOSER, Paul LESEMAN, Yvonne ANDERS, Edward MELHUISH, Ayca ALAYLI, Ryanne FRANCOT, Ebrar GÜLEC, Konstantinos PETROGIANNIS, Cecília AGUIAR and Jana OBROVSKÁ
Edition
Utrecht University, 2018
Publisher
European Comission
Other information
Language
English
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Netherlands
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Sociální znevýhodnění; rodičovství; matky z etnických menšin; vzdělávání
Keywords in English
Social disadvantage; parenting; minority mothers; education
Změněno: 21/1/2020 17:05, Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
V originále
The main goal of the structured interview study was to give voice to parents in ten European countries. The goal of this study was to create new knowledge about: cultural and linguistic resources in families, acculturation-participation orientation and identity construction, experiences with (early) education provisions and other services, aspirations and expectations, and wellbeing of parents and children. To achieve these goals, WP2 collected empirical data with structured interviews with parents from four specific disadvantaged groups across ten European countries with different education systems, welfare regimes and integration policies. These interviews involved parents with children in the 3- to 6-years and 9- to 12-years age range to capture the pre-primary phase and the phase before the transition to secondary school, including the experiences and decisions of parents relating to these phases. PAUL LESEMAN, YVONNE ANDERS, EDWARD MELHUISH, AYÇA ALAYLI, RYANNE FRANCOT, EBRAR GÜLEC, KONSTANTINOS PETROGIANNIS, CECÍLIA AGUIAR, JANA OBROVSKÁ are contributing authors.
In Czech
Hlavním cílem studie založené na strukturovaných rozhovorech bylo poskytnout hlas rodičům v deseti evropských zemích. Cílem této studie bylo vytvořit nové poznatky o: kulturních a jazykových zdrojích v rodinách, orientaci na akulturaci a participaci a vyjednávání identity, zkušenostech s (raným) vzděláním a dalšími službami, aspiracemi a očekáváními a pocitem štěstí rodičů a dětí. K dosažení těchto cílů WP2 studie shromáždila empirická data skrze strukturované rozhovory s rodiči ze čtyř specifických znevýhodněných skupin v deseti evropských zemích s různými vzdělávacími systémy, sociálními systémy a integračními politikami. Tyto rozhovory zahrnovaly rodiče s dětmi ve věku 3 až 6 let a ve věku od 9 do 12 let za účelem zachycení předškolní fáze a fáze před přechodem na střední školu včetně zkušeností a rozhodování rodičů. PAUL LESEMAN, YVONNE ANDERS, EDWARD MELHUISH, AYÇA ALAYLI, RYANNE FRANCOT, EBRAR GÜLEC, KONSTANTINOS ETROGIANNIS, CECÍLIA AGUIAR, JANA OBROVSKÁ jsou přispívajícími autory této publikace.
Links
727069, interní kód MU |
|