MUSILOVÁ, Jana and Aleš LACINA. Kam spěje české fyzikální vzdělávání? (Where does the czech physics education go?). Československý časopis pro fyziku. Praha, ČR: AV ČR, Fyzikální ústav, 2018, 68/2018, No 6, p. 367-377. ISSN 0009-0700.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kam spěje české fyzikální vzdělávání?
Name in Czech Kam spěje české fyzikální vzdělávání?
Name (in English) Where does the czech physics education go?
Authors MUSILOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Aleš LACINA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Československý časopis pro fyziku, Praha, ČR, AV ČR, Fyzikální ústav, 2018, 0009-0700.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14310/18:00104869
Organization unit Faculty of Science
Keywords (in Czech) fyzikální vzdělávání; učebnice
Keywords in English physics education; textbooks
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. RNDr. Jana Musilová, CSc., učo 851. Changed: 18/1/2019 22:29.
Abstract
Příspěvek poukazuje na příčiny nepřehlédnutelného poklesu kvality českého fyzikálního vzdělávání, který se projevuje mj. i rostoucí neúspěšností v univerzitním bakalářském studiu fyziky hned v prvním semestru. Vedle právem kritizovaných Rámcových vzdělávacích programů RVP, podstatně redukujících rozsah výuky fyziky, označuje za jednu z nich úroveň současných gymnaziálních učebnic vydávaných již čtvrt století v prakticky nezměněné a v posledních reedicích spíše ještě ochuzené podobě. Na podrobnějším komentáři některých fyzikálně-didaktických nedostatků potom konkrétně dokládá, že takové učební texty sotva mohou podporovat učitele ve výkladu preferujícím fyzikální správnost a rozvíjejícím fyzikální myšlení jejich svěřenců. Studentům pak těžko mohou být vhodnou studijní pomůckou, natož je přivést k zájmu o porozumění fyzikálním jevům a fyziku samotnou.
Abstract (in English)
The paper shows some sources of the significant decrease in quality of physics education, lying among other in textbooks.
PrintDisplayed: 12/8/2024 19:07