HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka a Helena SPURNÁ. Hudební divadlo Waltera Felsensteina a jeho domácí recepce. Musicologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2018, roč. 53, č. 1, s. 15-34. ISSN 1212-0391. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/MB2018-1-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hudební divadlo Waltera Felsensteina a jeho domácí recepce
Název anglicky Walter Felsenstein's music theatre and his Czech reception
Autoři HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí) a Helena SPURNÁ (203 Česká republika).
Vydání Musicologica Brunensia, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2018, 1212-0391.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00101427
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/MB2018-1-2
UT WoS 000446502100002
Klíčová slova anglicky Walter Felsenstein; Komische Oper Berlin; music theatre; Czech opera theatre; Miloš Wasserbauer
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 30. 4. 2019 08:56.
Anotace
Studie se zabývá českou recepcí díla W. Felsensteina, jenž od padesátých let 20. stol. zaujímal zásadní postavení mezi umělci zemí tzv. Východního bloku. Text se zaměřuje na pohostinská představení Komické opery v Praze a Felsensteinovo působení v Československu jako na možné vlivy na českou operní inscenační praxi. Felsensteinův vliv lze sledovat zejména v teoretickém uvažování o divadle režiséra Miloše Wasserbauera. Studie rovněž zahrnuje několik příkladů Felsensteinovy spolupráce s významnými českými umělci – dirigenty a operními pěvci.
Anotace anglicky
The study deals with the Czech reception of Felsenstein's work, which gained from the 50s a priviledged position over the countries of the so-called Eastern Bloc. Summarizing history of the Komische Oper's visiting performances in Prague as well as Felsenstein's attendance in Czechoslovakia, the contribution brings some arguments for Walter Felsenstein's impact on the Czech operatic theatre. This can be primarily seen in the theoretical considerations of the director Miloš Wasserbauer. The study also includes a few examples of Felsenstein's cooperation with some outstanding Czech music artists – conductors as well as singers.
Návaznosti
GA15-06548S, projekt VaVNázev: Generace režiséra Miloše Wasserbauera a progresivní dramaturgie v opeře Státního divadla v Brně (Akronym: MWOSTB)
Investor: Grantová agentura ČR, Generace režiséra Miloše Wasserbauera a progresivní dramaturgie v opeře Státního divadla v Brně
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 22:56