HRADILOVÁ, Alena. Soft-skill Based Syllabus in Legal English Courses. Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. Niš, Serbia: University of Niš, roč. 6/2018, č. 2, s. 235-243. ISSN 2334-9182. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Soft-skill Based Syllabus in Legal English Courses
Autoři HRADILOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, Niš, Serbia, University of Niš, 2018, 2334-9182.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Srbsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/18:00104956
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky soft skills task chaining experiential learning LSP needs analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Alena Hradilová, Ph.D., učo 37431. Změněno: 18. 12. 2018 15:48.
Anotace
The article discusses reasons why a team of teachers at Language Centre of Masaryk University decided to abandon the traditional topic based syllabus in order to focus on soft skills and life skills. It offers an application of needs analyses carried out among faculty graduates to our course syllabi and its result in major changes to structuring the courses in terms of moving from topics as our starting point to life skills, and from atomized language exercises to task chaining. This approach leads to useful soft skills development where topics serve the purpose of soft-skill practice fillers and vocabulary building is a natural by-product of the activities. The paper offers examples of chained lesson plans based on experiential learning. Student feedback and a small-scale action research illustrates how they perceive and appreciate the changes and how the changed approach towards syllabus design influences their motivation to learn.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 06:13