Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1480021, author = {Pešková, Karolína and Janko, Tomáš and Janík, Tomáš and Spurná, Michaela}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2018.282}, keywords = {changes of attitudes; lower secondary school teachers; curriculum reform}, language = {cze}, issn = {1802-4637}, journal = {Orbis Scholae}, title = {Proměny postojů učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zavádění}, url = {http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=121795}, volume = {12}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1480021 AU - Pešková, Karolína - Janko, Tomáš - Janík, Tomáš - Spurná, Michaela PY - 2018 TI - Proměny postojů učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zavádění JF - Orbis Scholae VL - 12 IS - 1 SP - 69-93 EP - 69-93 PB - Karolinum SN - 18024637 KW - changes of attitudes KW - lower secondary school teachers KW - curriculum reform UR - http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=121795 L2 - http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=121795 N2 - Cílem této studie bylo popsat proměny postojů učitelů ZŠ ke kurikulární reformě a jejímu zavádění. K zachycení proměn postojů v průběhu času (deset let) jsme zkoumali postoje učitelů retrospektivně v rámci těchto tří pozic: očekávání učitelů vůči kurikulární reformě před jejím zavedením, silné momenty, které učitelé prožili při zavádění kurikulární reformy do praxe, a postoje učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zavádění dnes. V rámci kvalitativního šetření byly realizovány polostrukturované rozhovory s 18 učiteli vyučujícími na základních školách. Při analýze dat bylo využito tematické, axiální a selektivní kódování. Výzkum poukázal na značné individuální rozdíly v postojových trajektoriích zahrnujících zmíněné tři pozice. Respondenti byli rozděleni do tří základních skupin dle současného převažujícího postoje: pozitivní („fandící“), neutrální („balancující“) a negativní („rozčarovaní“). „Fandící“ učitele charakterizovala převaha vnímaných pozitiv reformy, ztotožnění se s ideou reformy a odeznění negativních pocitů. „Balancující“ se vyznačovali ambivalentními postoji, přičemž si byli vědomi jak pozitivních, tak negativních stránek proběhlé reformy. Skupina „rozčarovaných“ pak byla vůči reformě převážně negativně naladěná, a to vlivem různých selhání a nedostatků, které z jejich pohledu reforma přinesla. ER -
PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Tomáš JANÍK and Michaela SPURNÁ. Proměny postojů učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zavádění (The Changes of Teachers’ Attitudes Towards Curriculum Reform and Its Implementation). \textit{Orbis Scholae}. Praha: Karolinum, 2018, vol.~12, No~1, p.~69-93. ISSN~1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2018.282.
|