SUCHÁNEK, Petr and Alena KLAPALOVÁ. Výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, kvalita a její řízení v podniku – návrh koncepčního rámce pro měření vztahů (Business Performance, Customer Satisfaction, Quality and its Management in Enterprise - Draft of Conceptual Framework for Relationship Measurement). In Nové smery v IKT, podnikovom hospodárstve a jazykovej komunikácii. Košice: PHF EU Bratislava se sídlem v Košicích, 2018, p. 137-152. ISBN 978-80-225-4501-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, kvalita a její řízení v podniku – návrh koncepčního rámce pro měření vztahů
Name in Czech Výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, kvalita a její řízení v podniku – návrh koncepčního rámce pro měření vztahů
Name (in English) Business Performance, Customer Satisfaction, Quality and its Management in Enterprise - Draft of Conceptual Framework for Relationship Measurement
Authors SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Alena KLAPALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Košice, Nové smery v IKT, podnikovom hospodárstve a jazykovej komunikácii, p. 137-152, 16 pp. 2018.
Publisher PHF EU Bratislava se sídlem v Košicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/18:00101452
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-225-4501-3
Keywords (in Czech) výkonnost podniku; spokojenost zákazníka; řízení kvality; kvalita produktu
Keywords in English business performance; customer satisfaction; quality management; product quality
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 17/1/2019 12:33.
Abstract
Předmětem příspěvku je navržení koncepčního rámce a vhodných ukazatelů pro měření vzájemných vztahů mezi finanční výkonností, spokojeností zákazníka, kvalitou produktu a řízením kvality v podniku. Cílem článku je navrhnout model propojující výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, řízení kvality a kvalitu produktu. Dílčím cílem článku je identifikovat jednotlivé veličiny a sestavit dotazník, který umožní tyto veličiny identifikovat, včetně identifikace vzájemných vazeb mezi zkoumanými veličinami. S využitím metody literární rešerše byly identifikovány všechny zkoumané veličiny a byl také zkonstruován dotazník k jejich měření a v případě potřeby také k vytvoření konstruktů. S pomocí identifikovaných proměnných a konstruktů lze hledat jejich vzájemné vztahy s využitím pokročilých statistických metod jako jsou vícenásobná regrese nebo modelování pomocí strukturálních rovnic.
Abstract (in English)
The subject of the paper is to propose a conceptual framework and appropriate indicators to measure the relationship between financial performance, customer satisfaction, product quality and quality management in the enterprise. The aim of the article is to design a model linking enterprise performance, customer satisfaction, quality control and product quality. The partial objective of the article is to identify individual variables and to create a questionnaire to identify these variables, including the identification of the interrelationships between the variables examined. Using the literary search method, all the variables examined were identified and a questionnaire was constructed to measure and, if necessary, construct constructs. Within the identified variables, or constructs, we can also search for interrelationships using advanced statistical methods such as multiple regressions or modeling using structural equations.
Links
GA16-16260S, research and development projectName: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 4/5/2024 16:37