D 2018

Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání)

RYSOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání)

Name (in English)

The Characteristics of Internet Advertising (with an Emphasis on Advertising in Education)

Authors

RYSOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Mladá slavistika III. Slavistika mezi generacemi, p. 119-131, 13 pp. 2018

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60202 Specific languages

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/18:00105005

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-9095-8

Keywords (in Czech)

internetová reklama; reklama ve vzdělávání; stylistika; styl

Keywords in English

online advertising; advertising in education; stylistics; style

Tags

Reviewed
Změněno: 8/3/2019 09:40, Mgr. Igor Hlaváč

Abstract

V originále

V úvodní části příspěvku Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání) jsme ve stručnosti představili teoretické poznatky týkající se reklamy, s pomocí odborné literatury jsme definovali základní pojmy. Věnovali jsme se pojmu styl a charakterizovali jsme styl reklamy. V druhé části jsme se zaměřili na stylovou podobu současné české a ruské online reklamy, kterou jsme popsali na základě materiálu internetové textové reklamy. Na konkrétních příkladech jsme ilustrovali vybrané jazykové prostředky, typické pro reklamu v oblasti vzdělávání, a nastínili jsme tak základní rysy reklamního stylu. Především jsme se věnovali jazykovým prostředkům, které slouží k navázání kontaktu s adresátem reklamy, způsobům vyjádření apelu na čtenáře, slovní zásobě i některým syntaktickým prostředkům používaným v reklamních textech.

In English

In the introductory part of the article, we briefly introduced theoretical knowledge of advertising and using specialized literature, we defined the basic concepts. We focused on the concept of style and we characterized the style of advertising. In the second part, we concentrated on the style of the contemporary Czech and Russian online advertising which we described on the basis of Internet text advertising. On specific examples, we illustrated selected means of language, typical for advertising in the field of education and we outlined the basic features of the advertising style. Above all, we focused on the means of language that are used to make contact with the advertising addressee, how to appeal to the reader, the vocabulary and some of the syntactic means used in advertising texts.

Links

MUNI/A/0956/2017, interní kód MU
Name: Slavistika mezi generacemi: doktorská dílna
Investor: Masaryk University, Category A