HORÁKOVÁ, Jana and Jiří MUCHA. Computer Graphic Re-visited 2.0. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Computer Graphic Re-visited 2.0
Name in Czech Computer Graphic Re-visited 2.0
Authors HORÁKOVÁ, Jana and Jiří MUCHA.
Edition 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Holding (organization of) an exhibition (with or w/o a crit. cat.)
Field of Study 60405 Studies on Film, Radio and Television
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) počítačové umění, Jiří Valoch, vzpomínající výstava, virtuální realita, algoritmická revoluce
Keywords in English computer art, Jiří Valoch, remembering exhibition, virtual reality, algorithmic revolution
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Changed: 18/2/2022 11:02.
Abstract
High-tech rekonstrukce výstavy Computer Graphic, kterou v roce 1968 uspořádal v Domě umění města Brna kurátor a umělec Jiří Valoch. Valochova výstava byla jednou z prvních galerijních prezentací počítačového umění vůbec a první výstavou tohoto umění ve východním bloku. Její rekonstrukce je založena na využití technologie plně imerzivní virtuální reality, digitalizovaných počítačových grafik, animované počítačové poezie a vývojového diagramu, který znázorňuje proces vzniku prezentovaných grafik. Jedná se o počin balancující mezi kunsthistorickým experimentem a žánrem tzv. vzpomínajících výstav. Způsob prezentace uměleckých děl překračuje hranici kurátorské profese směrem k tvůrčí interpretaci vystavených děl s využitím současných technických možností.
Abstract (in English)
The high-tech reconstruction of the Computer Graphic exhibition, which was organized by the curator and artist Jiří Valoch in the |Brno House of Art in 1968. Valoch's exhibition was one of the first gallery presentations of computer art at all and the first exhibition of this art in the Eastern Bloc. Its reconstruction is based on the use of fully immersive virtual reality technology, digitized computer graphics, animated computer poetry, and a flowchart that illustrates the process of creating the presented graphics. The exhibition balances between the art history experiment and the genre of so-called remembering exhibitions. The way of presenting works of art goes beyond the boundaries of the curatorial profession towards the creative interpretation of exposed works using current technical possibilities.
PrintDisplayed: 8/6/2024 23:06