HORÁKOVÁ, Jana. Generating Text on Generative Art. The Self-Inquiring System and the Smile of Mona Lisa. In Bernartová, Jana. Zero One. 1. vyd. Quatro print a.s., Brno: Oblastní galerie Liberec. s. 85-100. (bez názvu). ISBN 978-80-87707-30-2. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Generating Text on Generative Art. The Self-Inquiring System and the Smile of Mona Lisa
Název česky Generování textu o generativním umění. Sebedotazující se systém a úsměv Mony Lisy
Autoři HORÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Quatro print a.s., Brno, Zero One, od s. 85-100, 16 s. (bez názvu), 2018.
Nakladatel Oblastní galerie Liberec
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00105059
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-87707-30-2
Klíčová slova česky generativní umění; sebedotazující se systém; rozhraní; operační logika; autoportrét
Klíčová slova anglicky generative art; selfinquiring system; interface; operational logic; selfportrait
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 8. 4. 2019 12:49.
Anotace
The paper examines Jana Bernartová’s project Generating a Text on Generative Art (2013) (GTGA) from the perspective of the “operational logic” of this software work as well as in relation to its gallery representations. The software work is perceived as an epistemological tool which employs the process of self-inquiry (“interrogability,” M. Fuller) to tell about itself, thus constituting a special case of a self-portrait.
Anotace česky
Studie zkoumá projekt Jany Bernartové Generování textu o generativním umění (2013) (dále také GTGU) z hlediska „operační logiky“ tohoto softwarového díla, ale také ve vztahu k jeho galerijním reprezentacím. Softwarové dílo GTGU je nahlíženo jako epistemologický nástroj, který skrze sebedotazování („interrogability“, M. Fuller) vypovídá o povaze sebe sama a vytváří tak zvláštní případ autoportrétu.
Návaznosti
MUNI/A/0907/2017, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část V.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část V., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 16:59