URBAN, Jan, Tomáš CHABADA a Jan SKALÍK. What can work in climatic campaigns : review of information-based and framing approaches. Online. Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2018, roč. 13, č. 2, s. 1-16. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.563. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název What can work in climatic campaigns : review of information-based and framing approaches
Autoři URBAN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš CHABADA (703 Slovensko, domácí) a Jan SKALÍK (203 Česká republika, domácí)
Vydání Envigogika, Praha, Univerzita Karlova, 2018, 1802-3061.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50900 5.9 Other social sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW článek
Kód RIV RIV/00216224:14230/18:00101872
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.14712/18023061.563
Klíčová slova anglicky attitudes to climate change; framing interventions; information-based interventions; mitigation behavior
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 15. 4. 2019 12:18.
Anotace
This paper reviews two approaches, which may be useful in climatic campaigns: provision ofinformation and framing of information about aspects of global climate change. Both of these approaches can be easily implemented in climatic campaigns aiming at the general public. Our review has revealed that information about impacts of global climate change is likely to make climatic beliefs, attitude and behavior more positive. Likewise, approaches that use negative benefit framing (i.e., informing about losses that can be avoided through climatic action) are likely to produce positive change in beliefs, attitude and behavior. On the other hand, there is some uncertainty in other approaches (e.g., provision of information about solutions to GCC, consensus framing) as to their effects, probably owing to yet unknown mediators and moderators. Still otherapproaches seem promising (e.g., use of mechanistic information) but they await further empirical corroboration.
Návaznosti
TD03000282, projekt VaVNázev: Nástroje pro hodnocení dopadu kampaní zaměřených na snížení individuálních emisí skleníkových plynů (Akronym: EVACO2)
Investor: Technologická agentura ČR, Hodnocení dopadu kampaní zaměřených na snížení individuálních emisí skleníkových plynů
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 10:20