2018
What can work in climatic campaigns : review of information-based and framing approaches
URBAN, Jan, Tomáš CHABADA a Jan SKALÍKZákladní údaje
Originální název
What can work in climatic campaigns : review of information-based and framing approaches
Autoři
URBAN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš CHABADA (703 Slovensko, domácí) a Jan SKALÍK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Envigogika, Praha, Univerzita Karlova, 2018, 1802-3061
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50900 5.9 Other social sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/18:00101872
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
attitudes to climate change; framing interventions; information-based interventions; mitigation behavior
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2019 12:18, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
This paper reviews two approaches, which may be useful in climatic campaigns: provision ofinformation and framing of information about aspects of global climate change. Both of these approaches can be easily implemented in climatic campaigns aiming at the general public. Our review has revealed that information about impacts of global climate change is likely to make climatic beliefs, attitude and behavior more positive. Likewise, approaches that use negative benefit framing (i.e., informing about losses that can be avoided through climatic action) are likely to produce positive change in beliefs, attitude and behavior. On the other hand, there is some uncertainty in other approaches (e.g., provision of information about solutions to GCC, consensus framing) as to their effects, probably owing to yet unknown mediators and moderators. Still otherapproaches seem promising (e.g., use of mechanistic information) but they await further empirical corroboration.
Návaznosti
TD03000282, projekt VaV |
|