J 2018

What can work in climatic campaigns : review of information-based and framing approaches

URBAN, Jan, Tomáš CHABADA a Jan SKALÍK

Základní údaje

Originální název

What can work in climatic campaigns : review of information-based and framing approaches

Autoři

URBAN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš CHABADA (703 Slovensko, domácí) a Jan SKALÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Envigogika, Praha, Univerzita Karlova, 2018, 1802-3061

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50900 5.9 Other social sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/18:00101872

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

attitudes to climate change; framing interventions; information-based interventions; mitigation behavior

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2019 12:18, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

This paper reviews two approaches, which may be useful in climatic campaigns: provision ofinformation and framing of information about aspects of global climate change. Both of these approaches can be easily implemented in climatic campaigns aiming at the general public. Our review has revealed that information about impacts of global climate change is likely to make climatic beliefs, attitude and behavior more positive. Likewise, approaches that use negative benefit framing (i.e., informing about losses that can be avoided through climatic action) are likely to produce positive change in beliefs, attitude and behavior. On the other hand, there is some uncertainty in other approaches (e.g., provision of information about solutions to GCC, consensus framing) as to their effects, probably owing to yet unknown mediators and moderators. Still otherapproaches seem promising (e.g., use of mechanistic information) but they await further empirical corroboration.

Návaznosti

TD03000282, projekt VaV
Název: Nástroje pro hodnocení dopadu kampaní zaměřených na snížení individuálních emisí skleníkových plynů (Akronym: EVACO2)
Investor: Technologická agentura ČR, Hodnocení dopadu kampaní zaměřených na snížení individuálních emisí skleníkových plynů