STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. The digital eye and the manual hand. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The digital eye and the manual hand
Název česky Digitální oko a manuální ruka
Autoři STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60401 Arts, Art history
Stát vydavatele Finsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00105167
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky nová media;digitální technologie;tradiční materiály;výtvarná výchova
Klíčová slova anglicky new media;digital technologies;tradicional materials;art education
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D., učo 1422. Změněno: 8. 4. 2019 10:26.
Anotace
In this paper, the following questions are asked and answered: How do we visualize the physical reality that we observe with undoubtably one of the most important sensory organs - our eyes? Why, especially these days, are there situations in which physical objects are seldom observed directly, but we rather take photographs of them and examine the images taken to then display them, among other things, with classic materials (pencils, pens, charcoal, paints) and the “manual hand”? Questions concerning the relationship between vision, feelings and thinking are also examined: Is the choice of photographs taken and archived by us random or the result of complex mental activity? What can we imagine by the term “digital eye,” which is the metaphorical term for permanently capturing reality through digital devices (mobile phone, digital camera, video camera, etc.).
Anotace česky
V tomto příspěvku jsou položeny následující otázky a zodpovězeny: Jak vidíme fyzickou realitu, kterou pozorujeme s nepochybně jedním z nejdůležitějších senzorických orgánů - očí? Proč, zvláště v těchto dnech, existují situace, kdy fyzické objekty jsou zřídka pozorovány přímo, ale fotografujeme je a zkoumáme snímky pořízené k jejich zobrazení, mimo jiné s klasickými materiály (tužky, pero, dřevěné uhlí, barvy) a "ruční ruka" Otázky týkající se vztahu mezi vize, pocity a myšlení jsou také zkoumány: Je výběr snímků pořízených nebo archivován náhodně nebo výsledkem komplexní duševní činnosti? Co si dokážeme představit termínem digitální oko, které je metaforickým pojmem trvale zachycovat realitu pomocí digitálních zařízení (mobilní telefon, digitální fotoaparát, videokamera atd.).
Návaznosti
MUNI/A/1183/2017, interní kód MUNázev: Self-Image - výzkum fenoménu identity v umění a výchově (Akronym: Self-Image)
Investor: Masarykova univerzita, Self-Image - výzkum fenoménu identity v umění a výchově, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:29