HLOUŠKOVÁ, Lenka. Přístupy ve vzdělávání kariérových poradců: od obsahu ke kompetencím? Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2018, roč. 23, č. 3, s. 113-138. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2018-3-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy ve vzdělávání kariérových poradců: od obsahu ke kompetencím?
Název anglicky Moving From a Training-Based to a Competence-Based Approach in the Education of Career Counsellors?
Autoři HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2018, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00105186
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2018-3-6
Klíčová slova česky kariérový poradce; přístup založený na vyučování; multiprofesionální přístup; kompetenční přístup; Česká republika
Klíčová slova anglicky career guidance practitioner; career counsellor; training-based approach; multiprofessional approach; competence-based approach; the Czech Republic
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 11. 4. 2019 14:05.
Anotace
Cílem této studie je identifikovat rozdílné přístupy ve vzdělávání kariérových poradců a naznačit jejich potenciál pro další profesionalizaci kariérového poradenství v ČR. S oporou o zdroje týkající se vzdělávání kariérových poradců v evropských zemích, s ohledem na vývoj odborné přípravy profesních/kariérových poradců v ČR a výsledky analýz vzdělávacích příležitostí určených kariérovým poradcům v ČR v letech 2003, 2010 a 2017 jsou představeny tři přístupy ve vzdělávání kariérových poradců. Konkrétně to je přístup založený na vyučování, multiprofesionální přístup a kompetenční přístup, které jsou v současné době v ČR praktikovány paralelně vedle sebe. Otázkou ale zůstává, jak lze s ohledem na situaci v ČR podporovat silné stránky a eliminovat slabé stránky toho kterého přístupu, a tím vytvořit co nejoptimálnější systém vzdělávání pro velmi rozmanitou skupinu českých kariérových poradců.
Anotace anglicky
The present study aims to identify various approaches to the education of career guidance counsellors and highlight the potential of these approaches for the further professionalization of career guidance counselling in the Czech Republic. The study introduces three approaches to the education of career guidance counsellors based on (i) sources on the education of career guidance counsellors in European countries, (ii) the development of professional educational opportunities for career guidance counsellors in the Czech Republic, and (iii) the results of analyses of educational opportunities available to career counsellors in the Czech Republic in 2003, 2010, and 2017. These approaches are a training-based approach, a multi-professional approach, and a competence-based approach, and all are practised alongside one another in the Czech Republic. Nonetheless, the question still remains as to how best to support the strong features and diminish the weak features of each approach to create the most optimal system of education for the very diverse group of Czech career guidance counsellors.
Návaznosti
MUNI/A/1028/2017, interní kód MUNázev: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masarykova univerzita, Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:43