ŠTĚPÁNEK, Kamil. TEMATIKA I SYMBOLIKA ČESKOSLOVENSKÝCH ZNÁMEK V OBDOBÍ 1948–1989 A JEJICH DĚJEPISNÝ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL. Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 32/2018/1. Brno: Masarykova univerzita, 2018, roč. 32/2018, č. 1, s. 147-157. ISSN 1211-6068.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název TEMATIKA I SYMBOLIKA ČESKOSLOVENSKÝCH ZNÁMEK V OBDOBÍ 1948–1989 A JEJICH DĚJEPISNÝ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL
Název anglicky Theme and Symbolism of Czechoslovak Stamps in the Period 1948–1989 and Their Historical Didactic Potential
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 32/2018/1, Brno, Masarykova univerzita, 2018, 1211-6068.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00105191
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky history teaching; didactics of history; postage stamps; propaganda; medial education; Czechoslovakia;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Změněno: 3. 1. 2019 19:26.
Anotace
Text nejprve prezentuje charakteristické znaky a specifika poštovních známek jako produktu historické kultury. Objekt zkoumání představuje tematika a symbolika československých známek v období 1948-1989 s ohledem na uplatnění v dějepisné výuce. Na základě velkého množství konkrétních příkladů text závěrem zdůrazňuje význam žákovské kompetence analyzovat a interpretovat propagandistická sdělení pro rozvoj mediální gramotnosti a historického vědomí.
Anotace anglicky
The text first presents the characteristics and specifics of postage stamps as a product of historical culture. The object of the study is the theme and symbolism of Czechoslovak stamps in the period 1948–1989 with regard to application in history teaching. Based on a large number of concrete examples, the text emphasizes the importance of pupil competence to analyze and interpret propagandistic messages for the development of media literacy and historical awareness.
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 04:09